Mop Lantai.

Posted by GameMaster | 3/10/2008 | 10 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:




Salam, haa dah abis pilihanraya ni saya akan kembali meneruskan memberi tips-tips dan info kepada anda semua. Seperti yang anda tahu, lantai dirumah haruslah dimop setiap hari untuk menjaga kebersihan.. Tapi masalahnya bila anda mengemop lantai, mop tersebut pasti kotor. Di sini saya ingin memberi sedikit tips yang boleh memberikan anda penggunaan mop yang lama.

Apabila anda hendak memulakan mencuci lantai, anda mesti membancuh satu penutup pencuci lantai ke dalam air didalam baldi. Campurkan sedikit clorox atau pencuci pakaian. Dan barulah direndamkan mop anda. Kelebihan mencampurkan clorox ini bukan sahaja dapat memutihkan kembali mop anda tapi bila anda mengemop lantai, lantai tidak menjadi licin.

P/S: Ibu-ibu dirumah mesti menggunakan teknik betul tak.. Kalau ada yang lain kongsi dengan saya ya.

10 comments

  1. Idham // March 10, 2008 at 7:19 PM  

    thanks for info! bila masa saya mpo lantai ek? tahun lepas ada kot. Err nak tanya petua megilatkan lantai simen ada tak? hehe
    Cabai Burung

  2. GameMaster // March 10, 2008 at 9:29 PM  

    Petua nak kilat lantai simen.. kena pasang tikar getah atau letak papan lapis macam casa impian. lpas tu baru mop lantai macam cara saya..

  3. Anonymous // March 10, 2008 at 10:35 PM  

    See Here or Here

  4. fat // March 11, 2008 at 9:47 PM  

    sy nk cuba la.. =P

  5. GameMaster // March 11, 2008 at 10:34 PM  

    Sila-sila

  6. Ziana // March 13, 2008 at 1:54 PM  

    wahh .. aku tatau pon ..
    skang aku dah tau

    kalah ibu2 di rumah mcm nih
    :D

    anyway . tq
    ;)

  7. GameMaster // March 13, 2008 at 4:29 PM  

    Ni mak den yang bagi tahu.. cubolah..

  8. Tirai Hidup // March 14, 2008 at 8:23 PM  

    aku tetap degil tau ka??
    aku tak mau guna clorox semasa mop!
    aku nak boh dalm kopi ke teh ke msa hampa mai minum kat rumah aku yeyey.....padan muka!!
    Nak kene habarrqq ini hanyalah gurauan sahaja titik!!hehehe

  9. GameMaster // March 15, 2008 at 1:57 AM  

    kopi campur klorox, nanti kopi tu kaler dia jernih balik

  10. Harajuku PearL // March 16, 2008 at 4:09 PM  

    yang pasti if you gunakan klorok cuci bathroom..gurantee tip top kilat....

    Pato (yang tugasnya mencuci toilets kat rumah,..)

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight