Fakta Kiri

Posted by GameMaster | 4/05/2008 | 16 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:



Salam, hari ni saya nak berkongsi dengan anda semua mengenai fakta kiri sahaja.. Fakta ni saya tengok berdasarkan pemerhatian saya. Jika anda perasan, terdapat benda yang kita gunakan menggunakan arah kiri. Disini saya ingin menyenaraikan dan berkongsi dengan anda semua mengenai kiri atau left

1. Jika anda anda perasan, anda selalu menggunakan lampu isyarat kiri berbanding lampu isyarat kanan.
2. Ramai diantara kita memakai jam di sebelah tangan kiri..
3. Jika anda perasan, anda selalu menggunakan stesen minyak disebelah kiri.
4. Kebanyakkan pelukis-pelukis yang terkenal menggunakan tangan kiri untuk melukis.
5. Anda memandu menggunakan gear disebelah kiri.

P/S: Ada tambahan sila tambah kat sini ya..

16 comments

  1. Anonymous // April 5, 2008 at 10:26 PM  

    salam...

    orang yang dominan otak sebelah kanan (kidal), memiliki kemampuan abstrak yang lebih bagus, penguasaan seni dan juga bahasa serta ekspresi perasaan yang amat baik.

  2. GameMaster // April 5, 2008 at 10:32 PM  

    Yupp tu betul

  3. arsaili // April 5, 2008 at 11:11 PM  

    tidur mengereng sebelah kiri

  4. GameMaster // April 5, 2008 at 11:24 PM  

    Kalau ikut cara nabi tidur, baginda mengiring sebelah kanan.. Kasi jantung berehat

  5. suara // April 6, 2008 at 1:01 AM  

    antara kiri yg paling penting ialah kita mmg basuh ***** dgn tangan kiri. erk... ada sesiapa basuh dgn tgn kanan ke?

  6. GameMaster // April 6, 2008 at 1:05 AM  

    Tak tahu.. Ada ke

  7. fradzar // April 6, 2008 at 7:25 PM  

    saya seorang kidal..

    selalu org pakai mouse pakai tangan kanan, saya pakai tangan kiri..

    menulis, main dan mmebuat pekerjaan yang sukar mmg saya gunakan tangan kiri.. kecuali menyuap makanan.. =D

  8. Aisya Redd Rohim // April 6, 2008 at 8:29 PM  

    aku kalau nak wat kerja2 jahat
    selalu otomatik terguna tangan kiri...

    napaer yer?

    Tangan kananku untuk mender2 yg bertahap mulia jer...

  9. GameMaster // April 6, 2008 at 9:22 PM  

    Kerja2 jahat tu macam mana tu mindheartbodysoul..

    Mari meriahkan forum saya di http://friendkorner.forummotion.com/index.htm

  10. Ezad // April 7, 2008 at 9:31 PM  

    haa... aku ada kisah nak kongsi bersama.

    aku menggunakan tangan kanan. tapi bila sikat rambut, buka/tutup kunci rumah/kereta, tuang air, guna telefon.. aku guna kiri.

  11. GameMaster // April 7, 2008 at 9:56 PM  

    Mungkin tu dah jadi kebiasaan kot

  12. shafarina // April 8, 2008 at 11:52 AM  

    errrr.. komen ini ditulis menggunakan tangan kiri :)

  13. GameMaster // April 8, 2008 at 12:18 PM  

    Menaip guna tangan kiri.. waa hebat gak menaip

  14. tunas // April 9, 2008 at 9:38 AM  

    golongan kiri (ashabussyimal )akan masuk neraka

  15. Anonymous // September 13, 2008 at 7:34 AM  

    tak mungkin golongan kidal x semestinyer ditakdir masuk ke neraka!

  16. Anonymous // September 13, 2008 at 7:36 AM  

    sume org kidal yang saya jumpe sume bebaik

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight