Laptop Vs Desktop

Posted by GameMaster | 5/05/2008 | 4 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:




Salam, manakah pilihan anda.. Komputer riba atau komputer meja.. Disini saya akan memberikan sedikit pandangan terhadap dua jenis komputer ini secara ringkas.. Jika anda memilih komputer riba a.k.a laptop, ianya keputusan yang agak baik..

Laptop dapat digunakan dalam keadaan mudah alih.. Kerana kita boleh membawa laptop ke mana sahaja tanpa sebarang masalah.. Dari segi prestasi pula, laptop sebenarnya mempunyai ciri-ciri yang terhad.. Lagi satu kelebihan laptop ini adalah, anda dapat menggunakan internet percuma jika kena pada tempatnya..

Bagaimana pula dengan komputer meja a.k.a desktop. Komputer meja ini adalah komputer kegemaran saya kerana ianya boleh digunakan dalam jangka masa yang lama.. Selain itu prestasi komputer ini boleh diupgrade tanpa had.. Selain itu komputer jenis ini juga sesuai untuk bermain game.. Tapi jika anda seorang ahli perniagaan, laptop adalah kepastian dan jika anda seorang video editing, makan komputer meja adalah pilihan anda..

4 comments

  1. Anonymous // May 7, 2008 at 11:11 AM  

    bg aku kalau nak pakai laptop kena le yg power sikit, jgn beli alang2 nanti nyesal. saya dah 2 kali beli laptop dan byk juga bebrapa jenis laptop, pinjam dr kwn dan sekolah. memang laptop jenis lembab akn byk bawak masalah terutama yg bwh 1G DDR2. satu lagi kalau nak pakai lama di rumah kena ada aksesori sesuai mcm cooler fan. dan yg penting gak ialah kena tau maintenance spya memorinya free dr beban yg byk.

    setakat ni, computer baru yg saya guna sgt lancar dan pantas prestasinya. ada cadangan nak pertingkatkn lagi DDR2 kepda 2G tp belum skrg..rasanya mungkin lebih hebat lagi.

  2. arsaili // May 7, 2008 at 1:12 PM  

    salam laptop ni macam pendek usia jer...saya dah masuk laptop ke 3 dah

  3. Mak Su // May 7, 2008 at 1:39 PM  

    suka desktop

  4. RainTurb // May 8, 2008 at 4:27 PM  

    suka deshtop deh, cz lbih pjg umur

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight