Pop Up Ads Di Blog..

Posted by GameMaster | 7/21/2008 | 11 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:


Salam.. hari ni saya akan terangkan secara ringkas apa itu pop up ads.. Pop-up Ads ini adalah salah satu iklan yang diiklankan oleh syarikat pengiklanan untuk rangkaian internet.. Terdapat beribu-ribu pop-up ads yang terdapat didalam dunia internet ini.. Ada diantaranya yang membawa unsur tidak senonoh dan kadang-kala membawa anda ke laman virus..

Jika anda pengguna blog, kemungkinan untuk anda hadapi pop-up ads ini adalah tinggi.. Termasuk lah juga blog saya.. Jadi setelah saya mencari sedikit jawapan diinternet.. Saya telah membuang beberapa kod yang berpotensi untuk menyerang blog saya..

Memang benar, kadang-kala ramai orang yang melayari blog anda merasa sukar untuk dilayari kerana gangguan dari pop-up ads ini lah.. Jadi saya akan berikan sedikit tips untuk menghidarinya..

Cara-caranya..

1. Jangan gunakan counter atau stats yang kurang berguna.. Kalau dulu saya gunakan compteur.cc.. sila buangkan kod ini jika anda menggunakannya secara percuma..
2. Jika anda menggunakan shoutbox jenis cbox.. Kalau boleh anda gunakannya dengan membeli perkhidmatan ini, jika tidak ianya juga akan membawa pop-up ads ke blog anda.. Sebab itu saya gantikan dengan shoutmix..
3. Stats dari motigo jika boleh elakkan meletaknya diblog anda kerana sama seperti yang diatas..
4. Gunakan popup stopper jika anda ingin melayari blog orang lain..

P/S: Ramai diantara sana yang blognya diserang pop-up ads ni.. Jadi saya harap dengan sedikit penerangan ini boleh membantu anda..

11 comments

  1. Anonymous // July 21, 2008 at 9:08 PM  

    Memang tak suka dengan popup.
    Sebab tu aku lbh suka pakai plugin dari aplikasi yg spesifik macam counter tu.

  2. Anonymous // July 21, 2008 at 10:39 PM  

    hehehe.. Bukan semua orang tahu menggunakan plugin ni.. Lebih2 lagi kalau benda free ni orang mesti sambar punya..

  3. Anonymous // July 22, 2008 at 1:01 PM  

    aku pakai cbox xperasan pula ade pop up

  4. Anonymous // July 22, 2008 at 1:23 PM  

    Mungkin nasib ko baik kot.. Tapi selalunya banyak gak member kena... Dulu pakai cbox tapi tukar shoutmix.. ok dah skarang ni

  5. Anonymous // July 22, 2008 at 3:43 PM  

    Saya perasan mungkin guna counter dari compteur.cc. Masalahnya saya guna blogger. Bolhe beritahu plugin apa blogger accept & secure untuk counter?

  6. Anonymous // July 22, 2008 at 3:54 PM  

    kalau dah kene memang tensen ...blog jadi lembab

  7. Anonymous // July 22, 2008 at 6:11 PM  

    1.)Macam saya cakapkan diatas.. Kalau ada yang berminat nak letak counter.. Boleh cuba gunakan histats.com..

    2.)Bukan setakat lembap.. Kadang2 menyukarkan pengguna nak baca atau layari..

  8. IamYonna // July 24, 2008 at 5:44 AM  

    haa...
    cbox user yang masalah tu!!!
    geram tau sy!
    blog best tp guna cbox yang byk pop up tuh.
    bosan! nnt jadik lembab

  9. Anonymous // July 24, 2008 at 8:34 AM  

    Takpe.. sekarang ni dah banyak shoutbox baru.. Dari Malaysia pun ada..

  10. Samdaddycool // July 25, 2008 at 7:41 PM  

    compteur.cc dgn cbox... dua2 aku guna!

  11. Anonymous // July 30, 2008 at 12:24 AM  

    Ada popup tak bro..

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight