Tips Menjadi Penulis Yang Baik..

Posted by GameMaster | 7/02/2008 | 10 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:


Salam, pasti ada diantara anda yang diluar sana gemar menulis cerita, pengetahuan, info, tips dan bermacam-macam lagi.. Disini saya ingin memberi sedikit tips ringkas berkenaan menjadi penulis yang baik tidak kiralah anda hendak menulis ebook, novel, majalah dan lain-lain..

Tips Menjadi Penulis Yang Baik

1. Jangan meniru idea yang telah ada dipasaran..
2. Pastikan anda ada idea untuk menulis supaya tidak sangkut ditengah jalan.
3. Buat storyboard berkenaan cerita hendak yang ditulis.
4. Berikan idea baru dalam penulisan, cari topik-topik yang sesuai.
5. Jangan sesekali cuba untuk membuat penulisan yang sama dengan orang lain.
6. Buat rujukan, banyak sumber boleh didapati diinternet.
7. Jika anda ingin menulis tentang kereta, tulis tentang kereta dan campur dengan info lain.
8. Kreatifkan dari segi penulisan anda.

P/S: Cukuplah setakat ini info yang dapat saya berikan hari ini.. Saya akan berikan anda semua software untuk mencipta cover ebook pada masa akan datang..

10 comments

  1. Anonymous // July 2, 2008 at 9:36 AM  

    terima kasih bagi info,saya tengah belajar jadi penulis blog ni :)

  2. Anonymous // July 2, 2008 at 11:12 AM  

    Saya pun nak jadi penulis blog yang baik, tapi mende mende yg kat atas tu, kebanyakannya tak termampu nak buat.

  3. Anonymous // July 2, 2008 at 12:43 PM  

    Takpe, kita cuba perlahan2 cuba buat rujukan dari yang berpengalaman..

  4. Anonymous // July 3, 2008 at 2:17 AM  

    Slalunya untuk menjadi penulis ini memerlukan sedikit bakat..

  5. Jie // July 3, 2008 at 3:26 PM  

    Saya tak pasti saya adalah penulis blog ke tidak..sebab saya amat lemah dalam bab2 penulisan ....

  6. Anonymous // July 3, 2008 at 8:56 PM  

    Kak jie saya rasa penulis yang baik.. Kalau tak takkan blog kak jie popular.. :D

  7. Anonymous // July 4, 2008 at 9:10 AM  

    info yang menarik.. tapi pakcik memang suka campur adukkan topik (Out Topic) skit dalam entry pakcik

  8. Anonymous // July 4, 2008 at 9:20 AM  

    Tu bergantung kepada blog.. Kalau blog yang tentang penulisan bebas mungkin boleh.. Kalau blog bisnes kadang2 masukkan info game pun boleh

  9. farah, s. // July 9, 2008 at 11:55 PM  

    ade sesetengah org tulis blog utk diri sendiri.. so dia boleh tulis ape dia nak.. by the way, utk pastikan reader x bosan leh la ikut tips2 diatas..hehe

  10. Anonymous // July 10, 2008 at 1:44 AM  

    Sekadar cadangan je.. Tapi tak kisah nak tulis apa pun yang penting content tu ada

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight