Keypad Handphone Anda

Posted by GameMaster | 8/30/2008 | 2 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:



Salam, hari ni saya berkongsi pulak topik berkaitan dengan handphone.. Handphone telah menjadi sebahagian daripada hidup anda masing-masing.. Kalau takde handphone tu lain macam je rasanya... Ye la mana taknya nak telefon kawan la, business la dan macam-macam lagi..

Kini penggunaan handphone di Malaysia telah meluas penggunaannya.. Sehinggakan budak berumur 7 tahun pun sudah mula menggunakan handphone(mungkin main game je kot).. Jadi bukan pasal penggunaan handphone yang saya nak ceritakan hari ni.. Ceritanya senang je.. Keypad handphone anda.. Apa yang tak kena dengan keypad handphone ni..

Cuba anda perhatikan keypad anda baik-baik.. Jika anda jarang menukar casing ataupun housing handphone anda.. Anda akan dapat melihat nombor keypad handphone anda kabur ataupun hilang akibat penggunaan yang kerap dalam mendail nombor mahupun menulis mesej.. Jadi apakah nombor-nombor yang selalu hilang dari pandangan keypad tu...

Dari penggunaan handphone.. Nombor yang kebanykkannya hilang ialah no 2, no 4, no 5, no 7 dan no 8.. Nombor-nombor ini semuanya menjadi mangsa kerana mungkin kuku panjang kot.. Sebab apa nombor-nombor ni selalu hilang.. Sebab no 2 mempunyai abjad abc manakala no 5 jkl dan nombor-nombor lain hinggalah membentuk ayat..

P/S: Handphone ni kat Malaysia mungkin orang Malaysia je kenal kot.. Sbb luar negara tak panggil handphone ni handphone.. Mereka memanggilnya dengan nama cellphone...

2 comments

  1. IamYonna // September 4, 2008 at 1:44 AM  

    yes.. 2 4 6 8 mmg paling cepat la nk ilang number dari housing hp tu.

    :)

  2. Anonymous // September 4, 2008 at 2:27 AM  

    Sebab ianya membentuk perkataan.. :D kena la pasang cover plastik tu nak jaga keypad.. :D

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight