Tips Nak Improved English

Posted by GameMaster | 11/28/2008 | 2 comments »
Page ini telah dilawat sebanyak:



Salam.. Hari ni saya nak bagi tips berkaitan bagaimana kita hendak meningkatkan penggunaan bahasa english dalam kehidupan seharian kita.. Kita pun sudah sedia maklum berapa pentingnya bahasa inggeris ni kan.. Jadi kat bawah perenggan ni nanti saya akan listkan beberapa tips bagaimana nak improved kan english kita..

Antara tips-tipsnya ialah:

1. Bergaul dengan rakan-rakan yang pandai bercakap english.
2. Beli bahan bacaan dalam berbahasa inggeris.
3. Praktiskannya di hadapan cermin setiap hari jika anda malu nak cakap dengan orang.
4. Jika anda sudah mampu memahirkannya sedikit praktikkannya dengan bercakap dengan rakan-rakan yang pandai berbahasa english.
5. Banyakkan rujuk kamus jika anda kurang faham dengan perkataan tersebut
6. Kalau anda jenis yang kurang sikit nak baca bahan bacaan dalam english ni.. Anda boleh ikut cara saya.. Tonton video english.. Subtitle bahasa melayu tutup.. Tapi saya senang. Tapi paling senang sekali kalau anda nak cepat paham tonton rancangan kartun atau anime kat tv.. Kejap je anda boleh pandai nanti.. Bukan setakat english.. Kadang-kadang bahasa jepun anda boleh cakap sikit-sikit.

2 comments

  1. Anonymous // November 28, 2008 at 2:51 PM  

    anak aku tengok kartun english je tetiap hari. skang dah pandai speakang. aku tak ajor pun.

  2. Anonymous // November 29, 2008 at 12:04 PM  

    Dia minat kartun takpe.. :D

    Cerita apa.. Teletubies ke..

Post a Comment

1. Sila komen secara berhemah.
2. Sila tinggalkan nama berserta alamat url anda.
3. Komen yang mempunyai unsur-unsur spam akan dipadam.
4. Digalakkan anda meninggalkan url dan nama berbanding login blogger.

fly.co.uk cheap flights from the uk to the whole world
Flights to Colombo Cologne Flights
Cheap Flights to Frankfurt Cheap Flight